Sonja Toivola

TAVOITTEENa
hyvä olo

Sonja Toivola on äitiysfysioterapeutti, lantionpohjan fysioterapeutti, imetysohjaaja sekä on yksi Suomen ensimmäisistä sertifioiduista Barre-ohjaajista (IBBFA). Sonja on hyödyntänyt pitkää tanssitaustaansa ja äitiysfysioterapian osaamistaan kehittäessään omat barretuntikonseptit raskaana oleville; Prenatal BumpBarre sekä synnytyksen jälkeen Postnatal BabyBarre. Lisäksi hän ohjaa tehokkaita barretunteja kaikille upeille naisille sekä LPF Hypopressive-tekniikan kursseja ja workshoppeja. 

Erilaiset lantionpohjan toimintahäiriöt, kuten virtsankarkailu, sekä suorien vatsalihasten erkauman kuntoutus ja arpikudoksen käsittelyt sektiosynnytysten ja muiden leikkausten jälkeen ovat Sonjan erityisenä kiinnostuksen kohteena. Fysioterapeuttina Sonja on tarkka, empaattinen ja innostava. Hän kohtaa jokaisen asiakkaan katsoen kokonaisuutta, tavoitellen hyvää oloa omassa kehossa. 

Sonja on ollut mukana perustamassa Suomen Äitiysfysioterapeuttien yhdistystä ja toimii yhdistyksen hallituksessa mukana kehittämässä parempaa äitiyshuoltoa Suomeen. Sonjalta saa apua erilaisiin imetyspulmiin luontevana osana äitiysfysioterapian käyntiä tai varaamalla sille ajan erikseen. 

Sonja ohjaa mielellään myös yksityistunteja sekä tunteja pienryhmille, esimerkiksi polttareihin, työhyvinvointi- ja virkistyspäiville. Kysy lisää, mikäli kiinnostuit, niin suunnitellaan juuri teille sopiva paketti!

osteopatia femihealth

äitiys-
fysioterapia

Äitiysfysioterapia on kokonaisvaltaista, ennaltaehkäisevää...

osteopatia femihealth

LANTIONPOHJAN FYSIOTERAPIA

Fysioterapeuttinen harjoittelu on Lantionpohjan fysioterapia on erikoisala joka perustuu tutkimiseen, ohjaukseen ja manuaaliseen terapiaan. Käytössämme on ultraäänilaite, joka tuo monelle konkretiaa harjoitteluun ja tutkimistilanteeseen. Lantionpohjan lihaksiin vaikuttaa muun muassa koko lantion alueen ja keskivartalon hallinta sekä ryhti ja hengitys.

osteopatia femihealth

IMETYSOHJAUS

Imetysohjausta äideille

seuraavat kurssit ja tunnit

hypopressive lpf-tekniikan peruskurssi (vauvat tervetulleita)

Hypopressive- tekniikan avulla muodostetaan alipaine lantionpohjaan sekä vatsaonteloon. Tämän tekniikan avulla vyötärölinja kapenee ja lantionpohjan elastisuus lisääntyy ja saatat huomata myös hengityksen helpottavan urheilusuorituksissa. Sopii erinomaisesti mm. lantionpohjan laskeumien ehkäisyyn ja hoitoon sekä synnytyksen jälkeiseen palautumiseen, mutta myös urheilijoille!
Ei suositella raskaana oleville tai jos kärsit korkeasta verenpaineesta tai tyrästä. Kolmen kerran tiiviskurssilla pääset tutustumaan tekniikkaan, ja saat jokaiselta tunnilta harjoitteita, joiden parissa jatkaa kotona. Pienryhmässä harjoittelu on hauskaa, ja ilmapiiri on lämmin kysyä ja ihmetellä.

barre alkaen la 20.10.2018

Barre on maailmalla huippusuosittu balettiin pohjautuva tehokas ja hauska liikuntalaji. Aiempaa tanssitaustaa ei tarvitse olla, ja tunneilla edetään aina omaa kehoa kuunnellen. Erityisesti reidet, pakarat ja keskivartalo ovat tunneilla kunnolla töissä, lantionpohjan lihasten harjoittelua unohtamatta. Kurssin aikana opetellaan erilaisia tekniikoita kehonhuoltoon mm.pilateksesta ja joogasta tuttujen elementtien avulla.

POSTNATAL BABYBARRE

Postanatal Baby & Me barretunneille voit tulla nauttimaan liikunnasta yhdessä vauvasi kanssa. Ensimmäisten viikkojen aikana alkukurssista sovimme äitiysfysioterapeutin tapaamisen, jossa saat selkeän kuvan oman palautumisesi tilanteesta, kuinka lantionpohjasi voi ja onko sinulla esimerkiksi suorien vatsalihasten erkaumaa tai muuta, joka huomioida harjoittelussa. Kurssi on mahdollista ostaa myös ilman äitiysfysioterapeutin tapaamista, erityisesti jos olet jo käynyt kuntoutuksessa tai tilanteesi on muuten sinulle selkeä ja tiedät esimerkiksi, kuinka lantionpohjan lihaksia harjoitellaan.

ASIAKKAIDEN SUUSTA

Ihanaa, että voi luottaa siihen, että harjoitteet ovat turvallisia raskauden aikana ja/tai kun on vielä vatsalihasten erkaumaa jäljellä, ja silti tuntea, että on harjoitellut tehokkaasti.

Asiakas X

Kerrankin liikuntaa, mikä ei tunnu suorittamiselta ja aika menee siivillä. Tunnin jälkeen on myös motivaatiota syödä paremmin, ja pitää yllä hyvää oloa kehossa.

Asiakas Y

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn