Unioninkatu 39 a 6, 00170 Helsinki info@femihealth.fi Ira 050-4391859 / Tuula 050-5476869

Pilates ja laitepilates

 

Pilatesmenetelmä on saksalaisen Joseph Hubertus Pilateksen (1883–1967) luoma kehonhallintamenetelmä. Sen tavoitteena on kehittää toiminnallista ryhtiä vahvistamalla koko kehoa, mutta erityisesti keskivartaloa. Pilateksessa opetetaan fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja hengityksen käyttöä liikkeen tukena. Menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ja helppoa ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Menetelmässä tarkkuus, keskittyminen ja harjoitteiden täsmällinen suorittaminen tuovat parhaan hyödyn harjoitteluun. Pilatesliikkeiden teho perustuukin kuuteen periaatteeseen: keskustan käyttö, keskittyminen, hallinta, tarkkuus, virtaus ja hengitys. Pilatesharjoittelu kehittää samanaikaisesti voimaa, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta.

Laitepilates mielletään usein omaksi lajikseen, mutta pilates koostuu niin laite- kuin mattoharjoittelusta. Erityisesti pilateslaitteet mahdollistavat yksilöllisen harjoittelun ja tavoitteet on mahdollista asettaa jokaisen oma lähtötilanne huomioiden.

Mattopilates (perus/keskitaso)

keskiviikkoisin klo 10.55-11.55 Kulosaaressa, ohjaajana Tuula Schoultz
Ilmoittautumiset tähän ryhmään tuula@femihealth.fi, 050-547 6869

Laitepilatespienryhmä (4 hlöä/ryhmä)

tiistaisin klo 17.30-18.30 FemiHealthillä
keskiviikkoisin klo 17.30-18.30 FemiHealthillä
perjantaisin klo 9.45-10.45 FemiHealthillä jatkotason circuit-harjoittelu
Ilmoittaudu mukaan klikkaamalla alla olevaa nappia, kyselyt tuula@femihealth.fi

ILMOITTAUDU MUKAAN