Palvelut

Äitiysfysioterapia

Äitiysfysioterapia ensikäynti 75min 95€
Äitiysfysioterapia 60min 85€​
Fysioterapeuttinen jälkitarkastus synnytyksen jälkeen 90min 110€

Äitiysfysioterapeutti Ira Rissanen

Äitiysfysioterapia ensikäynti 75min 105€
Äitiysfysioterapia 60min 95€
Fysioterapeuttinen jälkitarkastus synnytyksen jälkeen 90min 120€

Fysioterapia

Lantionpohjan fysioterapia ensikäynti 75min 95€
Lantionpohjan fysioterapia jatkokäynti 60min 85€
Urheilufysioterapia ensikäynti 60min 85€
Urheilufysioterapia  45min 75€

Äitiysosteopatia

Äitiysosteopatia ensikäynti 75min 95€
Äitiysosteopatia 60min 85€
Vauvan ensikäynti 60min 85€
Äidin ja vauvan hoito 120min 120€
Osteopatia 60min 85€

Erikoispaketit raskausaikana ja synnytyksen jälkeen

Kätilön + Äitiysfysioterapeutin tapaaminen (60min + 60min) 139€
Synnytyksen lempeä käynnistely (osteopatia) 60min 85€
Naisten seksuaalineuvonta 60min 85€​

Kätilön palvelut

Kätilön vastaanotto 90min 90€
Kätilön vastaanotto jatkokäynti 60min 75€
Kätilön synnytysdoulapaketti 1550€ (sis. 2 tapaamista ennen synnytystä, synnytyspäivystys, synnytyksessä läsnäolo, 2
tapaamista synnytyksen jälkeen)
Imetysohjaus 45min 60€

Ravintoterapia

Ravintoterapia ensikäynti 90min 110€
Ravintoterapia jatkokäynti 60min 75€
Parikonsultointi: Hedelmällisyyden tukeminen 120min 150€

FemiHealth personal trainer

Fysio-Training 60min 85€
Fysio-Training STARTTIPAKETTI (5x) 399€
Fysio-Training ÄITIYSPAKETTI (10x) 749€
Fysio-Training 60min (kotikäynti) 129€ + matkakulut

Ryhmäliikunta tuntikuvaukset

Low Pressure Fitness – Hypopressive

LPF Hypopressive on tehokasta keskivartalon harjoittelua. Hypopressive- tekniikan avulla muodostetaan alipaine lantionpohjaan sekä vatsaonteloon. Tämän tekniikan avulla vyötärölinja kapenee ja lantionpohjan elastisuus lisääntyy ja saatat huomata myös hengityksen helpottavan urheilisuorituksissa. Sopii erinomaisesti mm. lantionpohjan laskeumien ehkäisyyn ja hoitoon sekä synnytyksen jälkeiseen palautumiseen, mutta myös urheilijoille!
Ei suositella raskaana oleville tai jos kärsit korkeasta verenpaineesta tai tyrästä.

FasciaMethod

FasciaMethod on sinulle, joka haluat parantaa suorituskykyäsi tehokkaasti ja edistää hyvinvointiasi. Suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä FasciaMethod on kokonaisvaltaista, dynaamista kehonhuoltoa. Tunnilla keskitymme parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin, aktiivisin venytyksin, faskialinjoja mukaillen ja hengityksen avulla liikettä rytmittäen. Jokaisen ohjauskerran päätteeksi käymme läpi kehon trigger- eli kipupisteitä faskiapallon avulla ja tuntiin kuuluu myös loppurentoutus.

FemiHealth Barre

Kaipaatko erilaista harjoittelumuotoa? Haluatko työstää ryhtiä, kehonhallintaa, kehittää voimaa ja liikkuvuutta? Tervetuloa kokeilemaan Suomessa uutta, maailmalla menestynyttä Barrea!

Barre pohjautuu baletin harjoitteisiin, joiden lisäksi tunneilla tehdään myös joogasta ja pilateksesta tuttuja liikkeitä, aina omaa kehoa kuunnellen. Barre-tunneilla vahvistetaan monipuolisesti kehoa lantionpohjan lihaksia unohtamatta hyödyntäen baletin harjoitteita. Erityisesti keskivartalon lihakset, reidet ja pakarat saavat tunneilla kyytiä. Aiempaa tanssitaustaa et tarvitse, vaan tunneille voit tulla sellaisena kuin olet, löytämään oman sisäisen tanssijasi.

FemiHealth Prenatal BumpBarre

Prenatal BumpBarre äitiysfysioterapeutin ja sertifoidun barre-ohjaajan Sonja Toivolan luoma konsepti; tehokasta, mutta turvallista tanssillista liikuntaa raskaana oleville. Tunneilla vahvistetaan monipuolisesti kehoa lantionpohjan lihaksia unohtamatta hyödyntäen baletin harjoitteita, sekä joogasta ja pilateksesta tuttuja liikkeitä. Keskitymme paljon syviin keskivartalon tukilihaksiin, sillä erityisesti alaselkä on raskauden aikana kovilla, ja tarvitsee liikettä ja vahvaa lihaksistoa tukemaan rankaa. Aiempaa tanssitaustaa et tarvitse, vaan tunneille voit tulla sellaisena kuin olet, löytämään oman sisäisen tanssijasi.

FemiHealth Postnatal Baby & Me barre

Postanatal barretunneille voit tulla nauttimaan liikunnasta yhdessä vauvasi kanssa, kun itse koet synnytyksen jälkeen haluavasi aloittaa turvallisen liikunnan. On kuitenkin suositeltavaa, että lääkärin jälkitarkastuksessa tai äitiysfysioterapeutin fysioterapeuttisessa jälkitarkastuksessa lupa liikunnan aloittamiseen on saatu. Suorien vatsalihasten erkauman kanssa tai lantionpohjan lihasten palautumisen ollessa vielä kesken voi tunneille hyvin osallistua – tunneilla ei esimerkiksi hypitä, ja hyvään ryhtiin ja keskivartalon syviin tukilihaksiin sekä lantionpohjan lihaksiin kiinnitetään tunneilla erityisesti huomiota. Vauvat ovat osan tunneista kantoliinoissa tai -repuissa, mikäli viihtyvät sellaisessa, ja saavat leikkiä alustoilla äitien vieressä. Tunneilla edetään aina vauvojen ehdoilla, ja ilmapiiri on lämmin. Aiempaa tanssitaustaa et tarvitse, vaan tunneille voit tulla sellaisena kuin olet, löytämään oman sisäisen tanssijasi.

Getting ready! Raskausjooga ja synnytysvalmennus

Viikottaisilla raskausjoogatunneilla on luvassa liikettä, voimaa ja rentoutta sopivassa suhteessa. Tunneilla mm. hoidetaan selkää ja lonkkia, vahvistetaan ja rentoutetaan lantionpohjaa sekä uppoudutaan rentouttaviin hengitysharjoituksiin. Muutamia harjoituksia teemme yhdessä parin kanssa. Raskausjooga kehittää kehotietoisuutta, vahvistaa yhteyttä kohtuvauvaan ja osaltaan valmistaa myös synnytykseen. Jokaiseen viikkotuntiin sisältyy joogan lisäksi yhteinen juttutuokio sekä tietoa raskausajan hyvinvoinnista.

Viiden joogakerran jälkeen kurssin viimeisessä sessiossa paneudumme synnytyksen maailmaan ja tutkimme kuinka jooga voi muotoutua osaksi synnytystä tuttujen liikkeiden, asentojen ja hengitysharjoitusten myötä. Synnytysvalmennus sisältää tiiviin ja konkreettisen tietopaketin synnyttäjän ergonomiasta, oman aktiivisuuden tuomasta avusta, lääkkeettömistä kivunlievityskeinoista ja tukihenkilön tehtävistä. Tähän sessioon ovat tervetulleita myös synnyttäjien kumppanit tai synnytykseen tulevat tukihenkilöt. Huomaathan, että synnytysvalmennuskerta kestää tavallista joogatuntia pitempään eli 3,5 tuntia. Koska käytettävissä oleva tila on rajallinen, voi jokaisen kurssilaisen mukana tulla vain yksi tukihenkilö.

Luvassa on intensiivinen ja yksilöllistäkin ohjausta sisältävä kurssi, jolta saat mukaasi hyviä harjoituksia odotusaikaasi sekä runsaasti tietoa. Aiempaa joogakokemusta et tarvitse ja voit osallistua kurssiin missä vaiheessa raskautta tahansa. Tunnit ohjaa joogaohjaaja, doula Hanna-Mari Nieminen.

Kysymykset ja ilmoittautumiset sähköpostitse hami at hamila.fi
Lisätietoa löydät myös www.hamila.fi

PhysioPilates

PhysioPilates on pilatesharjoittelua, jota ohjaa PhysioPilates-ohjaajakoulutuksen suorittanut fysioterapeutti. Harjoitteiden taustalla on Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on lisätä harjoittelijan voimaa ja liikkuvuutta, hyvää oloa unohtamatta. PhysioPilatesta voidaan verrata tavalliseen pilatesharjoitteluun – ohjaajan fysioterapiatausta ja laadukas pilateskoulutus kuitenkin myös varmistavat, että ohjaaja pystyy tarvittaessa antamaan asiakkaalle täsmäliikkeitä. Tunnilla käydään käytännön harjoitteiden avulla läpi oikeanlaista hengitystekniikkaa, hyvää ryhtiä ja sen merkitystä sekä syvien tukilihasten löytämistä. Syvä hengitys, virtaava musiikki ja rauhallinen eteneminen kehoa herättelevistä ja avaavista harjoitteista kohti vahvistavia ja lopuksi rentouttavia liikkeitä johdattelevat sinut PhysioPilateksen maailmaan lempeästi, asiantuntevan fysioterapeutin ohjauksessa.