Pilates ja kehonhallinta

Pilateksella toimivat jalat ja lantio

Pilateksella toimivat jalat ja lantio -kurssilla harjoitellaan erityisesti alaraajoja vahvistavia harjoitteita. Lisäksi keskitytään lantion hallintaan ja hallituun liikkeeseen jalkojen liikkuessa. Tällä pyritään tukemaan mahdollisimman hyvää ja helppoa kävelyä ja sen jälkeen mahdollisesti juoksua.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen: https://www.femihealth.fi/product/pilateksella-toimivat-jalat-ja-lantio/

Pilateksella vahvat kädet ja lapatuki

Punnerrus on toisille sanana jo ns. ”punainen vaate” ja toiset taas pitävät siitä sen koko kehoa vahvistavan ominaisuutensa vuoksi. Pilateksella vahvat kädet ja lapatuki -kurssilla saat vastauksen kysymykseen mitä on lapatuki? Kurssilla opettelet punnertamaan halliten lapaluita. Harjoitteet voit aloittaa hyvin kevyesti seinää vasten, konttausasennossa ja jatkaa oman tasoisesti aina rankkoihinkin koko kehoa vahvistaviin punnerruksiin. Tule siis rohkeasti kurssille, oli lähtötasosi mikä tahansa.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen: https://www.femihealth.fi/product/pilateksella-vahvat-kadet-ja-lapatuki/

 

Spiraalistabilaatio, niskahartiaseutu ja yläraaja

Niskahartiaseudun ja yläraajan spiraalistabilaatio-kurssilla tehdään niskahartiaseutua vapauttavia harjoitteita, joilla saat erityisesti ylävartalon ryhtiä parannettua. Spiraalistabilaatio-vastuskuminauhoilla saat hartiaseudun harjoitteluun kevyen vastuksen. Harjoittelu on tehokasta ja harjoitukset opittuasi on niitä helppo toteuttaa vaikka kesken työpäivän.

Mitä on spiraalistabilaatio?

Spiraalistabilaatio (Spiral Stabilization – SPS), on tsekkiläisen lääkärin Richard Smišekin yli 30 vuoden ajan käyttämä ja kehittämä liikunta-, kehonhallinta- ja terapiamenetelmä. Menetelmä on alkanut skolioosin ja selän hoidosta. Tänäpäivänä menetelmää käytetään niin terapiassa kuin huippu-urheilijoiden harjoittelussakin.

Mikä on menetelmän tarkoitus?

Menetelmän tavoitteena on kehittää ja parantaa liikkumista, kehonhallintaa sekä ryhtiä. Lisäksi menetelmällä on saatu erittäin hyviä tuloksia selkäkipujen lievittämisessä, skolioosin hoidossa sekä synnytyksestä palautumisessa. Harjoittelun avulla pyritään optimaaliseen ja terveyttäedistävään liikkeeseen, niin kävelyssä, jokapäiväisessä liikkumisessa kuin urheilusuorituksessakin.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen: https://www.femihealth.fi/product/spiraalistabilaatio-niskahartiaseutu-ja-ylaraaja/

Spiraalistabilaatio, kävelyn kautta juoksuun

Kävelemme useita tuhansia askeleita päivässä. Kävely voi parhaimmillaan olla erittäin hyvin selän hyvinvointia lisäävää liikuntaa. Toisaalta painovoima saattaa vetää meitä pois optimaalisesta ryhdistä, jolloin keho kuormituu kävellessä ja varsinkin juostessa epätasaisesti.

Spiraalistabilaatioharjoittelulla pyritään vahvistamaan pystyasentoa ja optimaalista kehon käyttöä. Tällä kurssilla harjoitellaan spiraalistabilaation liikkuvia harjoitteita, jotka tukevat kävelyä ja sitä kautta juoksua. Harjoitteilla lisätään lantionalueen liikkuvuutta sekä kehon hallintaa hyvässä pystyasennossa liikkuessa.

Mitä on spiraalistabilaatio?

Spiraalistabilaatio (Spiral Stabilization – SPS), on tsekkiläisen lääkärin Richard Smišekin yli 30 vuoden ajan käyttämä ja kehittämä liikunta-, kehonhallinta- ja terapiamenetelmä. Menetelmä on alkanut skolioosin ja selän hoidosta. Tänäpäivänä menetelmää käytetään niin terapiassa kuin huippu-urheilijoiden harjoittelussakin.

Mikä on menetelmän tarkoitus?

Menetelmän tavoitteena on kehittää ja parantaa liikkumista, kehonhallintaa sekä ryhtiä. Lisäksi menetelmällä on saatu erittäin hyviä tuloksia selkäkipujen lievittämisessä, skolioosin hoidossa sekä synnytyksestä palautumisessa. Harjoittelun avulla pyritään optimaaliseen ja terveyttäedistävään liikkeeseen, niin kävelyssä, jokapäiväisessä liikkumisessa kuin urheilusuorituksessakin.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen: https://www.femihealth.fi/product/spiraalistabilaatio-kavelyn-kautta-juoksuun/